×

JT GRUP OIL

Una dintre cele mai importante companii de pe piața distribuției de carburanți și dezvoltatorul proiectului jt terminal, singurul terminal privat de produse petroliere din românia

office@jtgroup.ro
1 Bd. NĂVODARI
NĂVODARI, Constanța County - Romania

JT Oil Terminal

JT Terminal, primul terminal privat de produse petroliere lichide de la Marea Neagră

Un proiect strategic pentru România

Amplasat în Zona Liberă din Portul Constanța, JT Terminal este cel mai nou terminal multi-modal și complet automatizat, de produse petroliere lichide construit în România în ultimii 50 de ani ce operează produse specifice precum:

  • Motorină
  • Biodiesel
  • Bitum
  • Alte produse lichide

Investiție strategică

În prezent, România are un singur terminal de produse petroliere la Marea Neagră construit în 1960, care aparține statului român și care nu acoperă nevoile pieței privind capacitatea de stocare și distribuție a carburanțilo

În 2022, importurile au atins vârful și se preconizează că vor ajunge la 2,6 milioane de tone până la sfârșitul anului. Această creștere nu se datorează creșterii consumului în România, ci exportului pe piața ucraineană din cauza războiului. Această creștere va continua câțiva ani, deoarece porturile petroliere de la Marea Neagră din Ucraina au fost distruse.

Datorită acestui fapt, OIL TERMINAL lucrează la capacitate maximă, dar acoperă doar 7-8% din consumul lunar de motorină al Ucrainei, care înainte de război era de aproximativ 1,5 milioane de tone pe lună.

Rezultă că este benefică construirea unui alt terminal care să asigure logistica exportului de motorină în Ucraina și chiar livrărilor către depozitele din România pe măsură ce cererea crește cu aproximativ 600-800.000 de tone anual.

JT Oil Terminal

Terminalul are o capacitate de manipulare pe oră de 700 și maxim 1.000 de tone pentru nave, minim 300 și maxim 700 de tone pentru trenuri și minim 40 și maxim 80 de tone pentru cisterne.

JT Terminal este prima și singura companie privată românească care a primit fonduri europene nerambursabile prin AA POIM.

Cu o investiție totală de 25 milioane de euro, obținuă din trei surse de finanțare – capital propriu, credit de investiție acordat de UniCredit Bank Romania și finanțare prin Programul Operațional de Infrastructură Mare – la finalizare, JT Terminal va fi primul terminal privat de produse petroliere din România construit în ultimii 50 de ani.

„Dezvoltarea primului terminal privat din România este o evoluție firească a companiei, ce a venit ca urmare a unui deficit de 20-30% a capacității de stocare și distribuție a carburanților pe piața din România. Ne bucurăm să vedem că, acum, aproape de finalizarea construcției, semnalele din piață vizavi de JT Terminal sunt pozitive. Iar acest lucru este confirmat de interesul partenerilor noștri din Bulgaria, Ucraina sau Ungaria care cer capacități de depozitare și încărcare-descărcare a produselor.”, declară Bogdan Aldea, Președinte al Consiliului de Administrație și Director Comercial al JT Grup Oil S.A.

- Angajament ferm -
JT Terminal va reduce la minim timpii morți de încărcare-descărcare și va acoperi până la un milion de tone pe an din deficitul de motorină de pe piața din România.

Capacitate de stocare

Dispune de 8 rezervoare cu o capacitate de stocare totală de 31.500 de tone și gestionează barje cu o capacitate de la 3.000 până la 9.000 de tone, 16 vagoane în același timp, pe două linii ferate paralele, și câte 20 cisterne simultan în zona de încărcare și descărcare

0
rezervoare
0 tone
capacitate

Proces Tehnologic

 Produsele ajung la terminal prin intermediul unor nave de transport specializate care vor folosi infrastructura portuară existentă. Tancurile navei sunt conectate la pompele lor de descărcare. După conectarea la sistemul terminal, produsele sunt pompate prin conductele tehnologice în cele 6 rezervoare cu o capacitate de 5000 tone fiecare.

  • Capacitate de primire/stocare de aprox. 31.500 tone;
  • Rezervoare de stocare biodiesel 3000 tone – 2 buc;
  • Rezervoare de stocare motorină 30.000 tone – 6 buc;
  • Capacitate de descărcare/încărcare a navei de aprox. 1000 mc/h;
  • Capacitate de încărcare/descărcare autocisterna aprox. 80/40mc/h (două brațe pentru a opera două tancuri simultan).
  • Capacitate de încărcare/descărcare vagon aprox. 720/300 mc/h (16 vagoane simultan.

Instalatii aferente: brate de descărcare specifice celor doua produse; conducte de transfer al produsului către rezervoarele de stocare; grupuri de pompare de la tancuri la navă; instalație de încălzire în rezervoare, precum și în conducte de transfer; instalarea managementului de la distanță; automatizarea tuturor elementelor circuitelor tehnologice (SCADA).

 

Energie Verde

 JT Grup Oil S.A. își propune să devină un pionier în crearea unei rețele de distribuție eficiente și sustenabile, prin oferirea unor soluții inovatoare care promovează parteneriatele strategice. Compania își reafirmă angajamentul față de mediul înconjurător, prin utilizarea consumului de energie verde, produs intern de 100 de panouri solare de 250 kW, montate pe o suprafață de 2.000 de metri pătrați. Energia produsă prin intermediul panourilor fotovoltaice acoperă integral necesarul de consum pentru întreaga activitate a grupului. Prin utilizarea energiei verzi, JT Grup Oil S.A. contribuie la reducerea amprentei de carbon și la protejarea mediului înconjurător.

0 kW
energie verde

Etapele Proiectului

 JT Grup Oil S.A. desfășoară operațiuni de distribuție de carburanți în zona de Sud-Est a României cu ajutorul unei flote proprii de 11 cisterne cu o capacitate de până la 40.000 de litri, dotate cu pompe și indicatoare pentru măsurarea cantității livrate. Pentru distribuția de carburanți în zona de nord a țării, compania are parteneriate cu reprezentanți ai mediului de business, colaboratori pe termen lung.

ETAPA 1 – FINALIZAT
  • august 2023 – incepere lucrari infrastructura (exacavatii & piloti forati)
  • octombrie 2023 – finalizare pilori forati si infrastructura primara
  • noiembrie 2023 – instalatii infrastructura
  • decembrie 2023 – finalizare rampa CF, rampa auto, fundatii rezervoare, cuva betonata, cuve ecologice
ETAPA 2 – ÎN CURS
  • februarie 2024 – finalizare cladire terminal (punct de operare si comanda)
  • martie 2024 – inceput constructie rezervoare
  • aprilie 2024 – finalizare rezervor 1000 to
  • mai 2024 – in curs 1 rezervor 5000 to si unul de 1000 to
  • iunie 2024 – finalizat rezervor 5000 to
  • iulie 2024 – finalizare rezervor 1000 to si structura estacada CFR
  • august 2024 – inceput 2 x rezervor 5000 to ; in executie copertina estacada CRF si auto ; finalizare instalatii centru comanda.

Distribuție la nivel național și european

O dată cu finalizarea proiectului JT Terminal vom facilita accesul rapid și eficient la produse petroliere în Europa de Est, deservind România, Ungaria, Serbia, Austria și Ucraina.

Conectat pe calea ferată și rutieră la infrastructura portuară și națională, noul terminal multi-modal și complet automatizat, va permite încărcarea și descărcarea simultană a navelor, vagoanelor și cisternelor, reducând timpii de așteptare în port pentru încărcarea sau descărcarea carburanților.

Du-te sus
ro_RO